Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Planten gaan voor mijn gevoel super lekker ze zijn nu rond de 5 weken oud behalve de kleinste die is rond de 3 weken. Sommige gingen pas wat later groeien en zijn dus nog wat kleiner maar vind het toch lekker gaan.
Weer een update ze gaan aardig af en toe wat ongedierte onder het blad wat ik probeer te bestrijden met eigen gemaakte biologische middeltjes. Laatst in een plant een rups die spinnenwebben maakt en de bladeren weg vreet deze heb ik als het goed is zo goed als dood gemaakt.
Is niet eens zo gek idee haha maar denk dat het moeilijk gaat worden volgensmij moet de buurman niks van wiet hebben ookal zei hij dat de planten lekker roken.
Nou de eerste problemen treden op en ik word er een beetje paranoia van de kweek 2 jaar geleden had nooit ongedierte of last van iets. Ik heb iedere keer vraat aan mijn bladeren terwijl er geen insecten meer in mijn planten meer zitten. Ook beginnen er roestvlekjes op te treden. Van mijn 8 planten hebben er 7 roestvlekjes en vraat eentje is nog helemaal ongedeerd.
Het hoort er bij buiten. Insecten en beestjes. Het feit dat je geen aanwezige beestjes kunt zien is op zich een goed teken. Want dan zijn ze ook weer door gereisd na de snack. Of ze zitten erg goed verstopt.
Dat is dan ook direct het voor en nadeel van buiten. Je hebt insecten die planten eten, en er zijn insecten die insecten eten die planten eten. Dus van die tweede groep moet je het hebben. En je eigen ogen natuurlijk. Hou het in de gaten. De gedane schade is niet om te draaien. Maar maak je er ook niet te druk over, want het hoort erbij. Kijk even goed voor rupsen, die kunnen soms dezelfde kleur hebben als de plant. En ga misschien spuiten met een bestrijdingsmiddel. Natuurlijk liefst natuurlijk. Zelf ben ik dit jaar van de neem olie. Wat de insecten niet dood maar hun voedingsopname stilzet. En het moet regelmatig herhaalt worden.
Maar je kunt ook zelf iets in elkaar flansen na wat leeswerk op internet, van knoflook tot azijn en van uien tot heermoes.
Ze zien er hartstikke goed uit die planten, dus een beetje vraatschade zal ze niet de nek omdoen. Don't worry.
beetje geel blad kan geen kwaad in scrog nemen we alle bladen weg onder het net en de planten blijven cola's geven zo wat bladschade kan geen kwaad
vergeet niet deze planten zijn onkruid en gaan niet makelijk dood
mijn criticial was paar dagen oud aanval van slak bleef nog 1 half blaadje van over nu staat ze al terug mooi en heeft al terug heel wat blaadjes
heb al kweekjes gezien dat de planten bijna geheel geel stonden van bloeie week 3 a 4 en ze haalden nog meer dan 200 gram met 3 a 4 planten was wel binnen onder lampen
Bedankt ! Maar het zijn niet alleen gele bladeren kijk. De puntjes worden bruin en op sommige bladeren lijken een soort roestvlekken te zitten ? Ik geef ze gewoon grow voeding van Green House ik heb ook al beginnende bloei gevonden in de oksels dit is trouwens bij elke plant het geval. Ik dacht misschien een calcium tekort ????
Weer een update de planten staan er weer goed bij ben even gestopt voeding te geven vanwege de bladeren en de bladeren lijken nu niet meer te verkleuren.
Comment